Test Internet Speed Laptop/PC Anda!!

Friday, October 24, 2008

Kete Raje... jeng jeng jengggg...



Salam

Raje.. dulu orang kenal dia sbb kete Proton Gen2 idamannye. Sungguh.. kerana hampir setiap hari beliau memuji kehebatan keretanya kepada rakan2 taulannya. Memang kereta Gen2 nya cukup hebat. Tapi aku xnak la citer pasal keter Gen2 nya kat dalam ni sbb kete tu ada kat Mesia, Mek dia yg gohead kot. Lagipun aku dh x heran dh, kat cni belambak Gen2 dijadikan Teksi sapu... hehehehhe...
Aku nk citer pasal bakal kete Raje kat cni, iaitu kete sama ngn Ust Nasri, Mitsubishi Outlander. Kereta itu bakal dibelinya xberapa lama lagi. Bagi aku kete ni lagi hebat jika dibandingkan dgn Gen2 nya yg kini berada di Mesia. Berikut ada specifikasi bakal kete barunya:

• 
2,360 cc 2.4 liters in-line 4 front engine with 88.0 mm bore, 97.0 mm stroke, 10.5 compression ratio, double overhead cam, variable valve timing/camshaft and four valves per cylinder 4B12
• 
Unleaded fuel 87
• 
Multi-point injection fuel system
• 
15.8 gallon main unleaded fuel tank 13.2
• 
Power: 125 kW , 168 HP SAE @ 6,000 rpm; 167 ft lb , 226 Nm @ 4,100 rpm !!!!


Cuba la byg kan sedara2 sekalian betapa hebatnya bakal kete si Raja a.k.a Mat Tapau ni. Aku berasa gembira sebab Raja telah telah membuat pilihan yg tepat kali ni dalam memilih kenderaan utk kegunaan berulang alik keje dan beriadah bersama keluarganya yg tercinta. Tapi, hati2 beb, mum xdop pengalaman mana agi meluncur di jalan raya di Q8 ni, mate tu kena liar ckit neh... ahaks....

No comments: